Záhady
Ve světě Gothicu 2 je mnoho míst, které jsou něčím zvláštní. Je zajímavé se zamýšlet nad nimi, nad jejich minulostí atd. Autorem je Zajdaz K tomuto článku se váže i diskuze na fóru.Hřbitov v lese
Pro mě je toto místo nejstrašidelnějším místem v G2. Samotný temný les dokáže každého vyděsit k smrti a co teprve tento hřbitov. Nad hroby se táhne mlžný opar, který občas rozvlní pohyby nemrtvých. Děsivou atmosféru doplňuje oběšená kostra. Kdo na takovém místě mohl pohřbívat? Skutečně hororová záležitost ve dne a co teprve v noci!
Záhadná jeskyně
Jeskyně se nachází nedaleko Kruhu slunce. Zamřížovaná podzemní kobka, ve které se nachází velká palírna alkoholu, zřejmě vína, jak lze poznat z nalezené knihy Duch vína. Po přečtení této knihy nebo spíš deníku se přímo nabízí možnost, že dotyčný byl chycen a hozen za bariéru, ale kdo to byl ani více informací už nezjistíme. Co si o tom myslíte vy?
Řešení: Na Akilově farmě potkáte bratry Ehnima a Egila. Promluvte střídavě s oběma, až se na sebe vrhnou. Nyní je důležité, aby Ehnim přežil. Ve třetí kapitole s ním pak promluvte znovu. Mezi řečí se zmíní o palírně farmáře Vina z Lobartova statku. V palírně je spadlá mříž. Odsune ji rumpál, jenže ten se zasekl. Pomůže jedine pořádné mazivo. Například tuk z krysokrta, který můžete koupit přímo u Ehnima za 100 zlatých. Tajná palírna se nachází v jeskyni (obrázek) v lese kousek od kamenného kruhu. na severu. Otočte rumpálem (400 zkušeností) a cesta k palírně je volná.?
Magický sloup energie
Krásné úkazy, ovšem neznámého učelu a vzniku. Jsou schopny ve svém středu nechat levitovat předměty. Domnívám se, že chrání určitý prostor nebo věc (třeba meč) před tím, kdo je třeba služebník Beliara, tzn. že by třeba ten meč nemohl vyjmout z magického sloupce Hledač aby ho zneužil pto temnou moc. Jaký je váš názor?
Pyramida
Pyramida v G2 je vskutku jev jedinečný a neobvyklý. Kdo hrál datadisk, ten ví, že to jsou zbytky prastaré civilizace, která mocnou magii umožnila průchod ze známé části ostrova na skrytou část. Záhadou je, jak se jim podařilo postavit tak mohutnou stavbu jako je tato pyramida?
Kamenné kruhy
Kamené kruhy jsou na mnoha místech Khorinisu, jejich původ je ale neznámý. Jsou tvořeny z obrovských balvanů malých či vetších rozměrů. Kdo je vystavil, proč a jak to jsou otázky, na které můžete napsat svůj názor.
Beranidlo
Zřejmě jediná obléhací zbraň v Gothicu :). Vrcholné dílo skřetů ovšem použité špatně. Nechápu proč dobývat mohutnou zeď? Kdyby ho použili na bránu hradu, tak dobyjí hrad ihned a nemusí ho obléhat. Každopádně je to impozantní beranidlo, vyrobené z obrovských klád, řekl bych ze stromů v bývalém táboře v bažinách. Co myslíte vy?
Skřetí místo
Nachází se u skřetí palisády. Nevím k čemu slouží, žádné jiné takové místo neexistuje. Je tam spousta lidských lebek. Že by nějaký "trůn" pro velitele orků, obětiště lidských zajatců nebo něco jiného? Co vy na to?
Ostrov pokladů
Na ostrově nedaleko přístavu se nechází ostrov, který je překladiště pirátů nebo pašeráků zboží. Nachází se tam vcelku velký poklad chráněný důmyslnou pastí. Nějakou dobu však již do Khorinisu nejezdí žádné lodě a tak je toto místo zcela opuštěné. Nebo snad pašeráky potkal jiný osud? viz. trosky lodě.
Řešení: Ty poklady patří Casie a její bandě zlodějů. Jeden z nic se o tom zmíní, když jim vykrádáte truhly. Napřed je naštvanej, že tam kradeš, ale když se ho zeptáš, jesti tohle je všecho jejich bohatství, tak on že ne, že si to teda můžu vzít, protože oni mají pravej poklad ukrytej v bezpečí na jednom ostrůvku. Ta past se dá vypnout zatáhnutím za tu pochodeň co tam je (je tam jen jedna).
Skřetí palisáda
Zkušení hráči vědí, že palisáda je jen tak na oko a nic za ní není. Nicméně když hrajeme G2 poprvé jsme z toho nadšeni a přemýšlíme jaká obrovská armáda ji vystavila a co se za ní skrývá. Skřeti na to museli pokácet celý les, který se nacházel v G1 poblíž tábora v bažinách.
Mocný trpaslík odjinud
Možná největší záhada G2. Neznámý trpaslík, který upozorňuje hlavního hrdinu formou vzkazů, že to všechno je podvod. Zajímá mě ale váš názor na tuto záhadu.
Skřetí socha v jeskyni
Nedaleko města Khorinis se nachází jeskyně, kromě lupičů se zde i nachází prapodivná socha skřeta s bodáky na zemi. Je zde spousta koster... bylo to snad nějaké objetiště, skřetí doupě (nachází se zde i skřetí zbraň) nebo něco jiného ?
Inubisova hrobka
V lesích nedaleko Onarovi farmy je schovaná starobylá hrobka paladinů. Po stisknutí dvou spínačů se otevře hrob a vy můžete vejít dovnitř. Nechází se zde spousta rakví a tři kostlivci. Pokud jednoho z nich zabijete objeví se několik dalších, pokud zabijete takhle všechny tři, objeví se samotný Inubis. Na to, že to je roky neotevřená hrobka je tam čisto a svítí pochodně... záhada.
Dexterův tábor
Tábor je velký, relativně dobře opevněný a je v něm hodně živo. Tábor má dvě věže, srub a důl na magickou rudu. Všemu tomu šéfuje starý známý Dexter z G1. Na jedné věži se nachází jedinečná věc, Ohnivý luk se šípy. Byl tábor i před pádem bariéry obsazen bandity nebo kdo by zde mohl žít?
Dělo
Co asi tak může dělat lodní dělo ve vnitrozemí?
Vrak lodě
Blízko města se povaluje v lese nedokončený vrak lodě. Proč by někdo ale stavěl loď v lese a ne v přístavu? Každopádně jsou zřejmě stavitelé po smrti... kolem vraku se nechází lidská kostra a i jejich vybavení se zde také povaluje.
Kruh slunce
Mágové ohně si nemohli vybrat lepší místo pro svůj kruh slunce. Leží na jednom nejodlehlejším místě Khorinisu a dostat se k němu znamená buď jít velkým lesem nebo dlouhou cestou kolem pyramidy. Když stojíte blízko kruhu, cítíte i slyšíte jemné dunění a chvění země.
Černý trol
Težko říci jak je tento obr starý, ale je zakreslen jako jediné zvíře na mapě, takže zřejmě hodně dlouho. V jeho doupěti se nachází spousty ceností a zbraní z válečníků, kteří se ho pokusili zabít. Jeho původ je ale neznámý... vytvořil ho nějaký mocný mág, zmutoval snad a vyvinul se tak z obyčejného trola? Co myslíte?
Ornament v dole
Neobvyklý ornament v dole poblíž Dexterova tábora. V žádném jiném dole se tento znak nenachází. Možná tento důl nějak souvisí s mágy ohně, kteří měl podobné znaky v G1 ve svém chrámě ve Starém táboře. Je pravda, že se tento důl hemží nemrtvými.